divendres, 30 de gener del 2015

El titella de pal



El titella de pal pot esdevenir en les mans del titellaire o educador una eina valuosa per centrar l'atenció dels xiquets durant uns instants, per refermar la consciència de permanència dels objectes, per establir comunicació a través d'aquest objecte màgic, per afermar o transformar, si cal, aspectes de la relació afectiva, etc. El titella provoca en l'infant respostes que, si bé inicialment són fruit d'una situació habitual, generen més tard una imitació activa del model ofert; imitació que dóna lloc a l'aparició de la simbolització a través del llenguatge i el joc de fantasia. 
Imagineu que pot sentir un infant entre 8 i 12 mesos davant del titella?
Hem de pensar que aquests nens estan en un moment evolutiu en el què es van adonant que les coses sempre tornen, que la mare, l'educador,la pilota... hi són, tot i que ell no els veu.

Jo crec que un nen d'aquesta edat ens diria:




"El titella de pal és un personatge màgic que m'intriga, m'atrau i m'espanta alhora!!
M'intriga perquè desapareix i apareix davant dels meus ulls...Ara hi és!!...oh!!! ara no hi és!!!!...el busco amb la mirada i no respon, però de sobte!!! Taxannn!! quin esglai!...no me l'esperava tan d'improvís, però m'agrada que torne a ser amb mi. El meu company sempre se'l mira des d'una mica lluny mentre va fent, com qui no vol la cosa. Em sembla que li fa una mica de por i per això dissimula, potser per això el titella mai no se li acosta tant de sobte com a mi. A mi, no me'n fa de por, m'agrada que se m'acosti i em faci pessigolles al nas, a l'orella, a la galta...amb els seus cabells de llana. m'acosto a poquet a poquet per tocar-lo i quan estic a punt... Ohh!!! Ja s'ha amagat un altra vegada!... Oh!! Ara torna a sortir!! Ara no t'escaparàs!!! Ei!! S'ha tornat a amagar!! Quin goig tenir per amic un personatge tan entremaliat i divertit. Amb el seu joc m'ajuda a refermar tot el que ja intuïa feia temps, que les coses, els meus companys i la gent gran, que constantment desapareixen, sense més ni més tornen a aparèixer de nou quasi sempre.
També em convida a jugar amb ell i quan s'amaga jo l'espero atent. Sé que quan tarda més del compte a sortir és perquè en prepara una de les seves".


1 comentari:

ALIMENTA ELS SOMNIS