dijous, 5 de juny del 2014

ARTEFACTES





ARTEFACTES
Autor: José Antonio Portillo
Il·lustradora: Carmen Puchol
Kalandraka Edicions (Col·lecció Llibres per Somniar)


"Qui hauria llançat aquell llibre a la mar?
Quines raons haurien impulsat algú a fer-ho?"


El llibre

Aquest llibre ha estat fet amb la col·laboració d’AlbenaTeatre i Babia Producciones. És una publicació que forma part d’un projecte global que inclou l’edició d’aquest àlbum i la producció de l’espectacle teatral ARTEFACTES, que es va estrenar a Teatralia 2003.

Ja fa temps que el tinc al prestatge de casa, en aquells anys el Donyet vivia als boscos del País Valencià i sempre anava a una llibreria molt màgica, la Llibreria Samaruc... i es allà a on el vaig trobar.

El primer que em va cridar l’atenció va ser que el llibre anava dintre d’una capsa de cartró, un format molt innovador en aquells anys, i com no (jejeje) la curiositat va poder amb mi i vaig obrir la capsa... voleu saber que vaig trobar?


...Un llibre i tres boles de paper plenes de paraules!!!!






Vaig treure el llibre i vaig llegir una carta que deia així:


“Tinc 8 anys.
El meu poble serà destruït en breus instants.
No tinc temps ni lloc per a salvar el que més
m’estime al món: els meus llibres.
He pres una decisió ferma i dolorosa.
Triaré  el llibre que més m’agrada,
arrencaré tres fulls i en faré una bola;
i així successivament...
Després, les guardaré en aquest llibre.
Quan sigui ple, el llançaré a la mar
perquè sé que allí estarà segur.
Espero que en el futur algú trobe el llibre,
trobe les boles i puga reconstruir les històries
que hi ha amagades en cadascuna d’elles.”







Em va agradar tant el que deia el llibre, que me’l vaig comprar i sempre l’he utilitzat com una eina per fer animació lectora amb nens de 8-12 anys, agafàvem les boles, i sense obrir-les llegíem les paraules que podíem i construíem les nostres narracions.

Tot un exercici d’imaginació i creativitat que ens transportava pel màgic món de les paraules i de les històries...









L’autor




José Antonio Portillo (Lerma, Burgos, 1959) és difícil de classificar. En el 2003 va estrenar Artefactes amb el director Carles Alberola, obra que va captivar al públic i que estava concebuda per a despertar en els xiquets el interès pels llibres. No obstant això, les seves experiències prèvies no queden circumscrites al món del teatre, sinó també al de la pedagogia i les arts plàstiques. Es podria dir que Portillo és un escultor que inventa o recicla objectes per a explicar històries o per a que els xiquets expliquin les seves.




La BiBliOtEcA DeL DoNyEt







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ALIMENTA ELS SOMNIS