QuI éS eL DoNyEt?
Fruit de
la vocació per la educació infantil i d’una gran admiració pels contes
tradicionals i d’ara, neix fa anys el Donyet
Contacontes, personatge que omple el seu temps en fer somriure i somiar els
nens amb contes representats amb titelles.
Els
contes permeten als infants canalitzar emocions, pensaments, sentiments. La
màgia dels contes transporta als nens a mons imaginaris, els fan viure
aventures i també els hi transmeten valors com l’amistat, el valor, l’esforç...
Darrere
aquest personatge es troba Juanvi Quiles Pous, educador infantil nascut a
Algemesí a l’any 1975.
Al llarg
d’aquests anys, el Donyet Contacontes
ha portat els seus contes a molts nens, a diferents espais i esdeveniments:
col·legis i llars d’infants, festes populars, festivals com el Minipop de
Tarragona, i també festes particulars
(aniversaris, comunions, etc).
QuiNeS aCtiViTaTs eNs
PoRtA eL DoNyEt?
“Cada
Maleta Un Conte”
·
Contingut. En aquesta sessió de contes, el fil
conductor són les maletes del Donyet. El Donyet és un caçador de contes, i cada
conte que aconsegueix caçar el guarda ben guardat dins una de les seves
maletes, per poder després portar-lo als nens que el vulguin escoltar. A dins
de cada maleta s’amaguen les titelles d’aquell conte, que cobraran vida en les
mans del Donyet per poder representar cada història. En total són quatre
contes. En finalitzar l’actuació, els nens es poden apropar a saludar a aquell
o aquells personatges que més li han agradat.
·
Objectius. El principal objectiu de totes les
activitats és que els nens gaudeixin escoltant contes. Els contes amb titelles
centren l’atenció dels nens tant per la seva riquesa visual, com per les
cançons, onomatopeies i altres recursos de so... tot plegat fa que la interacció
amb els nens estigui molt present durant tota l’actuació. Els contes estimulen
la seva imaginació, però també serveixen per treballar altres aspectes com
aprendre a escoltar, la paciència (saber esperar el desenllaç), respectar el
torn de paraula, etc...
·
Durada
de l’activitat. La
durada d’aquesta activitat és aproximadament d’una hora, tot i que la durada de
cada conte mai és fixa. Això és així perquè sempre es respecta la
individualitat de cada grup, les seves preferències sobre algun dels contes o
personatges, i llavors es pot allargar o escurçar un conte concret.
·
A
qui va dirigida aquesta actuació?. Els contes del Donyet Contacontes es dirigeixen
principalment a nens d’educació infantil (P3-P4 i P5) i llar d’infants, sempre
adaptant el llenguatge i inclús les pròpies històries segons la edat i el
moment evolutiu dels infants. El número màxim per grup aconsellat és de 30
nens, per poder mantenir la qualitat de l’actuació i per respectar la
interacció amb els nens, tant important en aquesta activitat.
·
Lloc
i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les
preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a
dins de l’aula com al pati o a un espai exterior. L’horari també dependrà de
les preferències i la organització de l’equip educatiu.
“Un
món de titelles amb les titelles del Món”
·
Contingut. Es tracta, com ja diu el nom de l’activitat,
d’un viatge a través del món, coneixent diferents cultures, representat amb
titelles de fil de diferents països. En aquesta activitat participa un nen per
cada país, que ajuda al Donyet amb les titelles d’aquella cultura, i que es
disfressa amb el Donyet amb la roba típica d’aquell país.
·
Objectius. Com en totes les activitats del Donyet
Contacontes, el principal objectiu sempre serà que els nens gaudeixin amb la
representació. Amb les titelles del món es treballa la diversitat de cultures,
tant present a les aules en l’actualitat, permetent així descobrir com viuen
els personatges d’altres indrets del món ben llunyans. Una activitat que
fomenta la tolerància i el respecte per les diferents cultures.
·
Durada
de l’activitat. La
durada d’aquesta activitat és aproximadament d’una hora, tot i que es pot
allargar una mica, donat que els nens que hi participin han de posar-se alguna
peça de roba característica, han de participar amb el Donyet en l’espectacle,
etc...
·
A
qui va dirigida aquesta actuació?. En aquest cas és una actuació més dirigida a nens
d’infantil (P3, P4 i P5), donat els continguts de les històries, tot i que
sempre és possible adaptar-ho per a altres edats. El número màxim per grup
aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir la qualitat de l’actuació i per
respectar la interacció amb els nens, tant important en aquesta activitat.
·
Lloc
i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les
preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a
dins de l’aula com al pati o a un espai exterior. L’horari també dependrà de
les preferències i la organització de l’equip educatiu.
“Teatre
Neverland (titellaire)”
·
Contingut. El Teatre Neverland és un titellaire de
fusta, com els clàssics titellaires de guinyol de sempre, darrere el qual
s’amaguen contes i històries representades amb titelles de tot tipus i origen.
·
Objectius. Aquesta activitat acosta als nens una de
les formes més clàssiques de fer titelles, el guinyol... un teatre intrigant i
ple de sorpreses, que vol recrear, amb
una estètica vintage, els antics
teatres a peu de carrer i recuperar així, els contes clàssics de sempre i la màgia que envolta aquest tipus d’espectacle.
·
Durada
de l’activitat. La
durada d’aquesta activitat és d’una hora habitualment, amb fraccions de contes
de 15-20 minuts cadascun aproximadament, separats entre ells amb una cançó.
·
A
qui va dirigida aquesta actuació?. Es tracta d’una activitat més dirigida a nens
d’infantil (P3, P4 i P5), tot i que sempre és possible adaptar-ho per a altres
edats. El número màxim per grup aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir la
qualitat de l’actuació i per respectar la interacció amb els nens, tant
important en totes les activitats.
·
Lloc
i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les
preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a
dins de l’aula com al pati o a un espai exterior. L’horari també dependrà de
les preferències i la organització de l’equip educatiu.
“Les aventures del Patufet”
·Contingut. En
aquest espectacle el fil conductor és el Patufet. “Les aventures del Patufet”
és una versió lliure del conte tradicional del Patufet. En aquesta versió el
Patufet viu diferents aventures viatjant amb el seu avió i va coneixent a
altres personatges de conte. El Patufet viatja amb avió i viu a dins d’un
armari, aquest personatge resulta molt
atractiu per als nens i nenes, ja que s’identifiquen amb ell i somien ser com
el petit heroi que, malgrat la seva mida, sap vèncer les dificultats. Això
sí!!... ara quan sortiu al carrer, aneu amb molt de compte per si escolteu
aquesta cançó:
Patim, patam, patum,
Homes i dones del cap dret,
Patim, patam, patum,
No trepitgeu en Patufeeeeeeeeet!!!!
·Objectius. El
principal objectiu de totes les activitats és que els nens gaudeixin escoltant el
conte. Els contes amb titelles centren l’atenció dels nens tant per la seva
riquesa visual, com per les cançons, onomatopeies i altres recursos de so...
tot plegat fa que la interacció amb els nens estigui molt present durant tota
l’actuació. Els contes estimulen la seva imaginació, però també serveixen per
treballar altres aspectes com aprendre a escoltar, la paciència (saber esperar
el desenllaç), respectar el torn de paraula, etc...
·Durada de l’activitat. La durada d’aquesta activitat és aproximadament d’uns 40 minuts, tot i que
pot variar segons les edats i els grups de nens.
·A qui va dirigida aquesta actuació?. “Les aventures del Patufet” es dirigeixen
principalment a nens d’educació infantil (P3, P4 i P5) i llar d’infants, sempre
adaptant el llenguatge i inclús la pròpia història, segons a les edats a qui vagi
dirigit. El número màxim per grup aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir
la qualitat de l’actuació i per respectar la interacció amb els nens, tant
important en aquesta activitat.
·Lloc i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament
de les característiques i les preferències del centre educatiu. Aquesta
activitat tant es pot dur a terme a dins de l’aula com al pati o a un espai
exterior.
AcTiVitAtS EsPeCiALs
AdApTaDeS
Les
activitats de “Cada Maleta un Conte” i “Teatre Neverland (titellaire)” es poden
adaptar a una temàtica concreta que es vulgui treballar a la classe. Per
exemple “La Tardor”, “La Castanyera”, “Carnaval”, “Sant Jordi”... o qualsevol
altre tema, pels que es poden buscar contes especials relacionats.
També
celebrem festes de final de curs, amb les actuacions dels contes i titelles i
amb altres activitats complementàries com globoflèxia, maquillatge...
DaDeS De CoNtAcTe
Juanvi Quiles Pous (Tel. 619903747)
elscontesdeldonyet.blospot.com
https://es-es.facebook.com/eldonyet
Juanvi,
ResponEliminaEm dic Nuria i estic desenvolupant un projecte per nens i les families. Estic en la fase de conèixer l'opinió de persones com tu que els hi agrada el món dels nens. Com podriem contactar?
Ja me pose amb contacte amb tu!!!
ResponElimina