Qui és i què fa el Donyet?






QuI éS eL DoNyEt?

Fruit de la vocació per la educació infantil i d’una gran admiració pels contes tradicionals i d’ara, neix fa anys el Donyet Contacontes, personatge que omple el seu temps en fer somriure i somiar els nens amb contes representats amb titelles.
Els contes permeten als infants canalitzar emocions, pensaments, sentiments. La màgia dels contes transporta als nens a mons imaginaris, els fan viure aventures i també els hi transmeten valors com l’amistat, el valor, l’esforç...
Darrere aquest personatge es troba Juanvi Quiles Pous, educador infantil nascut a Algemesí a l’any 1975.
Al llarg d’aquests anys, el Donyet Contacontes ha portat els seus contes a molts nens, a diferents espais i esdeveniments: col·legis i llars d’infants, festes populars, festivals com el Minipop de Tarragona,  i també festes particulars (aniversaris, comunions, etc).


QuiNeS aCtiViTaTs eNs PoRtA eL DoNyEt?


“Cada Maleta Un Conte”


·         Contingut. En aquesta sessió de contes, el fil conductor són les maletes del Donyet. El Donyet és un caçador de contes, i cada conte que aconsegueix caçar el guarda ben guardat dins una de les seves maletes, per poder després portar-lo als nens que el vulguin escoltar. A dins de cada maleta s’amaguen les titelles d’aquell conte, que cobraran vida en les mans del Donyet per poder representar cada història. En total són quatre contes. En finalitzar l’actuació, els nens es poden apropar a saludar a aquell o aquells personatges que més li han agradat.

·         Objectius. El principal objectiu de totes les activitats és que els nens gaudeixin escoltant contes. Els contes amb titelles centren l’atenció dels nens tant per la seva riquesa visual, com per les cançons, onomatopeies i altres recursos de so... tot plegat fa que la interacció amb els nens estigui molt present durant tota l’actuació. Els contes estimulen la seva imaginació, però també serveixen per treballar altres aspectes com aprendre a escoltar, la paciència (saber esperar el desenllaç), respectar el torn de paraula, etc...

·         Durada de l’activitat. La durada d’aquesta activitat és aproximadament d’una hora, tot i que la durada de cada conte mai és fixa. Això és així perquè sempre es respecta la individualitat de cada grup, les seves preferències sobre algun dels contes o personatges, i llavors es pot allargar o escurçar un conte concret.

·         A qui va dirigida aquesta actuació?. Els contes del Donyet Contacontes es dirigeixen principalment a nens d’educació infantil (P3-P4 i P5) i llar d’infants, sempre adaptant el llenguatge i inclús les pròpies històries segons la edat i el moment evolutiu dels infants. El número màxim per grup aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir la qualitat de l’actuació i per respectar la interacció amb els nens, tant important en aquesta activitat.

·         Lloc i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a dins de l’aula com al pati o a un espai exterior. L’horari també dependrà de les preferències i la organització de l’equip educatiu.



“Un món de titelles amb les titelles del Món”



·         Contingut. Es tracta, com ja diu el nom de l’activitat, d’un viatge a través del món, coneixent diferents cultures, representat amb titelles de fil de diferents països. En aquesta activitat participa un nen per cada país, que ajuda al Donyet amb les titelles d’aquella cultura, i que es disfressa amb el Donyet amb la roba típica d’aquell país.

·         Objectius. Com en totes les activitats del Donyet Contacontes, el principal objectiu sempre serà que els nens gaudeixin amb la representació. Amb les titelles del món es treballa la diversitat de cultures, tant present a les aules en l’actualitat, permetent així descobrir com viuen els personatges d’altres indrets del món ben llunyans. Una activitat que fomenta la tolerància i el respecte per les diferents cultures.

·         Durada de l’activitat. La durada d’aquesta activitat és aproximadament d’una hora, tot i que es pot allargar una mica, donat que els nens que hi participin han de posar-se alguna peça de roba característica, han de participar amb el Donyet en l’espectacle, etc...

·         A qui va dirigida aquesta actuació?. En aquest cas és una actuació més dirigida a nens d’infantil (P3, P4 i P5), donat els continguts de les històries, tot i que sempre és possible adaptar-ho per a altres edats. El número màxim per grup aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir la qualitat de l’actuació i per respectar la interacció amb els nens, tant important en aquesta activitat.

·         Lloc i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a dins de l’aula com al pati o a un espai exterior. L’horari també dependrà de les preferències i la organització de l’equip educatiu.



“Teatre Neverland (titellaire)”

·         Contingut. El Teatre Neverland és un titellaire de fusta, com els clàssics titellaires de guinyol de sempre, darrere el qual s’amaguen contes i històries representades amb titelles de tot tipus i origen. 

·         Objectius. Aquesta activitat acosta als nens una de les formes més clàssiques de fer titelles, el guinyol... un teatre intrigant i ple de sorpreses,  que vol recrear, amb una estètica vintage, els antics teatres a peu de carrer i recuperar així, els contes clàssics de sempre  la màgia que envolta aquest tipus d’espectacle.

·         Durada de l’activitat. La durada d’aquesta activitat és d’una hora habitualment, amb fraccions de contes de 15-20 minuts cadascun aproximadament, separats entre ells amb una cançó.

·         A qui va dirigida aquesta actuació?. Es tracta d’una activitat més dirigida a nens d’infantil (P3, P4 i P5), tot i que sempre és possible adaptar-ho per a altres edats. El número màxim per grup aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir la qualitat de l’actuació i per respectar la interacció amb els nens, tant important en totes les activitats.

·         Lloc i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a dins de l’aula com al pati o a un espai exterior. L’horari també dependrà de les preferències i la organització de l’equip educatiu.




“Les aventures del Patufet”




·Contingut. En aquest espectacle el fil conductor és el Patufet. “Les aventures del Patufet” és una versió lliure del conte tradicional del Patufet. En aquesta versió el Patufet viu diferents aventures viatjant amb el seu avió i va coneixent a altres personatges de conte. El Patufet viatja amb avió i viu a dins d’un armari, aquest  personatge resulta molt atractiu per als nens i nenes, ja que s’identifiquen amb ell i somien ser com el petit heroi que, malgrat la seva mida, sap vèncer les dificultats. Això sí!!... ara quan sortiu al carrer, aneu amb molt de compte per si escolteu aquesta cançó:
Patim, patam, patum,
Homes i dones del cap dret,
Patim, patam, patum,
No trepitgeu en Patufeeeeeeeeet!!!!

·Objectius. El principal objectiu de totes les activitats és que els nens gaudeixin escoltant el conte. Els contes amb titelles centren l’atenció dels nens tant per la seva riquesa visual, com per les cançons, onomatopeies i altres recursos de so... tot plegat fa que la interacció amb els nens estigui molt present durant tota l’actuació. Els contes estimulen la seva imaginació, però també serveixen per treballar altres aspectes com aprendre a escoltar, la paciència (saber esperar el desenllaç), respectar el torn de paraula, etc...

·Durada de l’activitat. La durada d’aquesta activitat és aproximadament d’uns 40 minuts, tot i que pot variar segons les edats i els grups de nens.

·A qui va dirigida aquesta actuació?. “Les aventures del Patufet” es dirigeixen principalment a nens d’educació infantil (P3, P4 i P5) i llar d’infants, sempre adaptant el llenguatge i inclús la pròpia història, segons a les edats a qui vagi dirigit. El número màxim per grup aconsellat és de 30 nens, per poder mantenir la qualitat de l’actuació i per respectar la interacció amb els nens, tant important en aquesta activitat.


·Lloc i horari. El lloc i l’horari dependrà exclusivament de les característiques i les preferències del centre educatiu. Aquesta activitat tant es pot dur a terme a dins de l’aula com al pati o a un espai exterior.




AcTiVitAtS EsPeCiALs AdApTaDeS

Les activitats de “Cada Maleta un Conte” i “Teatre Neverland (titellaire)” es poden adaptar a una temàtica concreta que es vulgui treballar a la classe. Per exemple “La Tardor”, “La Castanyera”, “Carnaval”, “Sant Jordi”... o qualsevol altre tema, pels que es poden buscar contes especials relacionats.
També celebrem festes de final de curs, amb les actuacions dels contes i titelles i amb altres activitats complementàries com globoflèxia, maquillatge...





DaDeS De CoNtAcTe

Juanvi Quiles Pous  (Tel. 619903747)
elscontesdeldonyet.blospot.com
https://es-es.facebook.com/eldonyet




2 comentaris:

  1. Juanvi,

    Em dic Nuria i estic desenvolupant un projecte per nens i les families. Estic en la fase de conèixer l'opinió de persones com tu que els hi agrada el món dels nens. Com podriem contactar?

    ResponElimina

ALIMENTA ELS SOMNIS